söndag 13 september 2015

Bra på många punkter idag också. Det går framåt i stadig takt i höst.

Nu är inte 5 minuters jogg på 17 km/h total ångest längre. Problemet med det är att det ändå är långt ifrån bekvämt. Det leder till mismatch i min inställning i starten då jag vill/tror att det ska vara lättare än det faktiskt är. Det är nästan mindre plågsamt när jag måste ta i max och vet det från början

5x5 pasuböj på 100kg var precis lagom idag; lättare än senast.

Tre raka tior på 35kg hantelpress var riktigt bra. Snudd på dags att höja faktiskt.

OH-serien på 14,11,9 var också överraskande bra på 45kg. Dags för 47,5kg på de lätta dagarna framöver.

PASSET
Jogg: 5min *17 km/h
Squat, paus: 20*10p, 40*5p, 60*5p, 80*5p, 100kg *5p,5p,5p,5p,5p
Hantelpress: 17,5*10, 35kg*10,10,10,7,5
OH-press: 20*10,30*5, 45kg*14,11,9

Mage: sneda situps på bänk x30, fällknivar x15, rumplyft x25

Rörlighet: squat (smal, bred), höftböjare, axlar, pigeon, bröstrygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE