tisdag 1 september 2015

Fingerprintanalys verkar ge mer på internet än bara gymmande

Hårt schema idag igen:

Hundpromenad, sedan gym och därefter tidig lunch (kl 12). Precis innan lunchen hann jag med att sälja mina oljecert också. Jag får börja om i oljan om det faller igen.

Lunchen handlade om att kanske göra en svensk podcast om finans, teknik, träning och diverse. Sedan hem till hunden igen - plus det vanliga trollandet på nätet förstås. Fingerprint-idén tar sig. 1600 clicks på squatvideon redan första dygnet :D

Väl hemma hittade jag dessutom en inbjudan till ett TV-program just för att redaktören hade sett knäböjsanalysen av FPC... Ännu mer :D :D

Annars rullar det på med mitt Singularitetsprojekt (en start-up-finansieringslösning för techföretag). Stuff going on, kan man säga.


TRÄNINGSPASSET

Jogg 4min *17 kmh (+5min*X). Jag lovar, 17 km/h är chockartat för mina tunga gamla ben kl 9 på morgonen.
Squat, paus: 20*8p, 40*5p, 60*5p, 80*5p, 100*5p, 110*3p, 100*5p, 90*5p (110*3 med paus utgjorde perfekt topp idag; jag kör samma nästa gång)
Press: 20*10, 40*5, 55kg*6,5,5,5,5 (lite för tungt, ska ej höja nästa gång)
Rodd, hantel: 47,5kg *8,8,8,8 (det är den största hanteln som finns på Wellness, så nu vet jag iaf vad jag ska köra på för all framtid när det står hantelrodd på schemat)
Biceps: 17,5kg*15,8,8,6
Chins: 8 (hellre lite än mycket, eller vad det nu var Daniel sa)

Minnesanteckning: om du lastar för 110kg på ena sidan, sätt då inte för 90 på andra... Jag råkade göra det i knäböjen. Efter en sån grej är huvudet förstört för resten av övningen och allt blir kompensation och återkompensation, hela tiden för mycket så allt känns snett.

3 kommentarer:

  1. Du kan tejpa fast små viktskivor på hanteln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé. Jag tar med silvertejp nästa gång

      Radera
  2. Förresten, fetmarkera hela brödtexten sådär. Törstar du efter uppmärksamhet?

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE