fredag 25 september 2015

Kräftskiva på Wokhouse och knäböj idag

Halv elva var jag på väg att lägga mig då jag fick ett SMS: Kom till wooki kooki ASAP.

Jag visste att det var kräftskiva där men jag hade tackat nej för att undvika spriten. När jag nu fick en andra chans att bara haka på på sluttampen så grep jag tillfället i flykten.


Om man inte gör nåt händer inget

Jag blev förstås lite yr och darrig idag. Det kan bli så av Fisherman's friend-shots, vodka Burn och öl tio timmar innan 20 km/h på löpband och ganska tuffa knäböjar. Det var det ändå värt för att få stå några timmar i grymt skön miljö med härliga människor jag träffar alldeles för sällan.


Dagens pass


Jogg 5min *10-20 km/h
Squat: 20*8, 40*8, 60*8, 80*8, 90*8, 100*8, 100*8, 90*8 (jfr 80*5*8 senast)
Oh-press: 20*10, 30*5, 40*5, 50*5, 55*5, 60*5, 60*5push, 55*5, 50*9
Biceps (bonus; ingick eg. inte idag): 20,30,40,35,30 x10 (kort vila)


Overheadpress 60x5




Roligast idag: en random dude som hittat min blogg nyligen kom fram och sa: "Visst är det du som är Stor och Grofv?"

Jajamensan!



Dagens Ronjabild: Ronja som bara blir allt lugnare och stabilare för varje dag som går sedan hon kom från sina tidigare ägare och Hundstallet.



Och ryggskottet då? Jo, Daniel Richter på Styrkelabbet.se var vänlig nog att skicka den här videon med övningar för att vänja ryggen vid ett större rörelseschema igen efter låsningen:



Nä, han skickade faktiskt den här utmärkta filmen. Jag har gjort liknande saker på intuition, då jag visste att det handlar om att få hjärnan att våga släppa fri ryggen igen. Dock inte lika strukturerat.

Nu såg jag Matrix helt enkelt. Tack.



2 kommentarer:

  1. Jag är glad att det faktiskt var du på gymmet - det kunde ha blivit jättekonstig stämning om jag hade ställt den frågan till fel person.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mer än nöjd att du gjorde det. Först att ställa frågan :)

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE