fredag 11 september 2015

Specialmark för att träna på svaga länkar: video

Rimlig uppvärmning för en gångs skull; lagom snabbt, lagom länge.

Bättre bänk igen 5x5 pausbänk minst lika lätt på 102,5 som senast på 100kg

Pausmark, femstegs (se video nedan)


Dubbel underhandsrodd, video på Instagram längst ned

Jogg 10 min *14km/h. Ändå 175-125bpm. Uppenbart sliten från onsdagens träning; jag har träningsvärk från squat 110*5*5 samt jogg på 18km/h senast
Bänkpress, (p)aus: 50*3*5p, 70*5p, 85*5p, 95*3p, 102,5+kg*5p,5p,5p,5p,5(p)
Marklyft, paus: 20*10, 60*5, 90*5, 110*5, 120*5, 130*5,5
Skivstångsrodd, DU, paus: 20*10, 50*10, 60*10, 70*10,10,8,8,8
Bicepscurls, hantlar: 20kg*8,8, 17,5kg*8,8, 15kg*8,8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE