lördag 17 oktober 2015

Bakislakritsfest

Lakritslyft


Jag har en inofficiell lakritstävling i gång med en kompis (också pensionär). Lakritsmark går ut på att sätta på så många svarta vikter som möjligt på stången och sedan marklyfta som om det var flera hundra kg.

Wokhouse, Regeringsgatan


Idag var jag dessutom bakfull. Jag tog första ölen igår på Wokhouse 16:30, pit stop på Strandvägen 1 med en nybliven pensionär och tydligen en ökänd twittrare inblandad i Arcam-gate, mat och dryck på Sturehof, mer törstsläckare på Grand Escalier och sista drinken på FOU strax innan 03:00 - och många öl och drinkar däremellan.


Lite lätt grund på Sturehof, inkl tequilashots



Grand Escalier


Jag slösade sedan bort 15-20 minuter i kön till Rose innan jag gav upp. Jag var hemma ca 03:30 inatt och då tog det ungefär en timme innan jag hade lagt mig och somnat (dvs 04:30).



Efter 5 timmars sömn studsade jag ut med Ronja i morgonkylan, iförd shorts, t-shirt och flip-flop-sandaler. Jag tänkte att det skulle väcka mig och fräscha upp mig ordentligt med en timmes barfotalek i det frostbitna gräset. Det gjorde det också :)


Jag tappade lite tempo efter promenaden och var inte på gymmet förrän 12:15.

Även om jag var sen så körde jag desto bättre. Som bakispass är jag riktigt nöjd med följande serie:

3km löpning i 4:00-tempo, 150k x3x5 marklyft, 100kg x3x8 bänkpress, 100kg x5x5 knäböj, 70kg x3x8 strikt Pendlayrodd

Jogg 12 minuter 15 km/h =3000m (Cooper fast på 90-95%)
Marklyft: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 100*5, 120*5(dö), 140*5, 150kg*5, 5, 5
Bänkpress: 20*10,50*6,70*5, 90*5, 100kg*8,8,8
Squat: 20*10, 50*5,70*5,90*5, 100kg*5,5,5,5,5
Rodd (Pendlay, strikt): 20*12, 50*12, 70kg*8,8,8

BakisLakritslyft

Tempot var för övrigt riktigt bra när det väl var arbetsset: Jogg 12 min, Mark 14 minuter, Bänk 8 minuter, Squat 10 minuter, Rodd 6 minuter (totalt 50 minuter arbetsset inkl setvilor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE