onsdag 21 oktober 2015

Bänkar-Syding är tillbaka! Bästa passet på länge

Bänkpressen på 112,5kg skrämde lite idag. jag sov nämligen dåligt pga nackspärr från OH-pressen i förrgår. Jag lyckades lite oväntat göra fem hyggliga set och jag lämnade en rep i åtminstone tre av seten.

I squat skulle jag göra femmor på 102.5kg, men det slutade med femmor på 115kg (om än lite osnygga, se film)

Och till sist, lätt overheadpress (52.5kg), efter bänk och med nackspärr. 12x är jag riktigt nöjd med.

Just det, ja. Jag sprang ju faktiskt 3km i 15,2 km/h också innan passet. Undrar hur Daniel på Styrkelabbet springer innan sina pass...

Morgonvikt 89,1kg
Jogg: 3km / 15.2 km/h
Bänk: 20*15, 40*8, 70*5, 90*5, 112,5kg*4,5,4,3,3
Squat: 20*7, 40*5, 60*5, 80*5, 102,5*5, 105*5, 110*5, 115kg*5, 115kg*5
Hantelrodd: 17,5*10; 40kg*10,10,10,10,10 (8:or förra gången?)
OH-press (bonus, lätta): 20*10,30*5,40*5, 52,5*12,6,6


Bänkpress 112,5kg *5




Squat 115kg *5




Rodd 40kg *10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE