tisdag 13 oktober 2015

Bänkpress 110kg x5*5

Ännu ett "spontanpass" där jag bestämmer övningarna precis innan passet.

Idag blev det tung bänk "5*5" samt lätt mark, lätt press och halvtung frontsquat 5*5



Jag började på minus: morgonens kaffekopp måste varit extra stark. Jag hade tydliga förgiftningssymptom när jag ställde mig på löpbandet och det släppte egentligen inte förrän efter bänkpressen.

Jogg 12 min *13kmh (2,6km) -koffeinförgiftning; tunnelseende, bomullshörsel, kokongkänsla, pannsvett, yrsel, "off", utanför
Bänkpress: 20*10,40*10, 60*6, 80*5, 95*5, 110*5,5,4,4,4- (kallas för "5*5" men misslyckat)
Mark, lätt: 20*10, 60*5, 80*5, 100*5, 125*5,5,5,5,5,5,5,5
OH-press: 20*10, 30*5, 40*5, 50*15,9,6 (alla set till pos.fail.)
Frontsquat: 50*5, 60*5, 70*5,5,5,5,5

Vad är man sugen på efter fem set bänkpress till positive failure? Jo stående militärpress förstås. Och om man inte är nöjd på 14 reps x50kg så gör 15x




Jag skulle egentligen inte köra mark idag, men tänkte att "lätt" mark kan man alltid köra och gjorde 8x5 på lägre vikt (125 kg). Förutom att lyfta lite snabbare vilade jag mycket kortare än vanligt. Alla 8 seten inkl vila tog precis 10 minuter:




Sist idag slängde jag in 5x5 frontsquats. Det kan man också alltid göra när man inte orkar ta i på riktigt eller har utrymme för full retard squat:



Och dagens "nattens drottning", min "varg"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE