måndag 19 oktober 2015

Blodigt markpass


  • Jag höjde joggen till 15,1 km/h enligt plan och värmde upp på 3km på 11:55
  • Sedan sträckte jag nacken i första reppen på 65kg, men gjorde inga fler reps på den vikten så jag klarade mig nog ganska bra
  • Bonuspass mark idag: tjock stång, djupt utförande (vikterna sjunker ner)
mjuk plattform ger djupare lyft

extra mycket räfflor ger tåliga smalben


Jag står mycket tätt med benen här, men vinkeln luras lite. Jag håller mig inom det glatta området men minsta miss skrapar upp benen


Jogg 3km 15,1 km/h, 11m:55s
OH-press: 20*10, 30*5,40*5, 50*5, 55*5, 60*5, 65*1 (sträckte nacken), 50*10, 50*10 (för att hålla igång nacken och "lära" den att våga slappna av)
Marklyft (bonuspass: teknik, extra smala, extra djupa, tjockt grepp): 40*8, 60*5, 80*5, 110*5 (dö), 130*4,4,4,4,4,4,4,4 (oväntat lätt, men kvalificerar inte som speed)
Lådhopp: 10,10,10,10 (ville inte göra cleans med den räfflade stången)
Biceps: 20*10, 40*10,10,10,10,8,6



Eftermiddagssol i Humlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE