fredag 9 oktober 2015

FUB 60x41: Fortsatt experimenterande, men snart ska jag styra upp det här

Bara nya grejer idag:

Först utmattning i bänken på låga vikter. Fötterna Uppe-bänk 60kg x41


Sedan försök till att köra normalt efter det. Det började riktigt segt på 90kg, men blev successivt lättare så till slut höjde jag till 105kg för en femma med några pausreps.

Intressant.

Därefter frontsquat. Det är tungt jämfört med vanliga om man är ovan som jag.

Strikta hantelrodd på 37,5kg. Det var nog mest ett tics att jag dök så hårt mot vikten förut. Bra att jag blev tillsagd.

Avslutningsvis lite mobilitet och mage. Squat förstås, som alltid, men även allt annat utom duvan.






Bänk 20*10, 40*6, FUB 60kg x41, 90*5p,5p,5p, 95*5p, 100*5p, 105*5(p), 100*5(p)
Frontsquat: 20*8, 40*8, 60*8, 70*5, 80*5, 70*5, 70*5
Hantelrodd: 20*10, 37,5*12,12,10,10,10
Abs, mobility: squat/vader, smalben/vrister, höftböjare/psoas, hamster, ljumskar, axlar, Situps på bänk: 1*25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE