måndag 5 oktober 2015

Lätt träning och spex efter Istanbul

42

Daniel på Styrkelabbet uppmanade mig typ att göra en 42-reppare i bänkpress på 60kg. "42" är som bekant svaret på Livet, Universum och Allting så vem var jag att säga nej?

Jag utförde förstås "utmaningen" idag iförd Styrkelabbets egen t-shirt:



Dagens pass var försiktigt och oinspirerat

Jogg 10 min*10 km/h
Bänk 20*15, 40*5, 70*5, 60kg *42
Rodd: 20*15, 40*15, 70*12,10,10,10,10
Frontsquat: 40*5, 50*5, 60*5, 70*5, 60*5, 50*10
Biceps: 15kg *15,12,10,10,10


Högrep i Istanbul

Jag testade lite högrepträning i Istanbul också där jag alla mina fyra bakfulla förmiddagar gjorde exakt ett enda set armhävningar à 40 st.





Istanbul by night

Och ungefär så här kunde det se ut innan jag gick och lade mig:

2 kommentarer:

  1. Jaså, jaha, fötterna nere. Nåväl. I must break you.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vafan... Jag glömde. Jag får göra om. FU-bänk var det ja. Jag återkommer

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE