tisdag 27 oktober 2015

Tung böj, 10-reppare press, fotboll och Cooper

Ännu ett bra pass, trots att jag var lite bakfull efter min första fotbollsmatch någonsin. AIK-IFK Göteborg på Friends.



Fotbollen: Det var kul att dricka öl en måndag, och det var lite speciellt att se en stor, fet huligan hötta med fingret i ansiktet på förra ordföranden (som stod bredvid mig) och vråla massa hot. Mycket underligt emellertid att tänka sig en person som vigt massor av timmar av sit liv i stort sett ideellt för att försöka göra klubben bättre; och så får han flera år senare fortfarande utstå hot om misshandel av någon från begåvningsreserven.

Fotbollen däremot var inte så mycket at prata om. Jag råkade förstås jubla när IFK gjorde mål. Mål är ju kul, det det går ut på, och 1-1 kändes mer intressant än 1-0.


Squat 120x5 (bra ljud på mig):




Dagens pass
Allt gick långsamt, men jag fick ändå till en bra session. För att inte träna cardio är jag ganska nöjd med min uppvärmning nuförtiden. Ett litet Coopertest innan varje pass.


  • 120kg x5 i squat var trevligt
  • En tia på 55kg i OH-pressen också
  • Hantelroddarna känns kontrollerade och bra
  • Bicepscurls får jag egentligen inte köra för Daniel på Styrkelabbet, men hur ska jag annars någonsin kunna bli en man (6ft, 200lbs, 16" biceps). Jag svävar precis runt gränserna hela tiden, som ett sannolikhetsmoln eller en kvantmekanisk superposition kring man/icke-man.



Jogg 15,6 km/h, 12 min, 3120m
Squat: 20*10,40*5,60*5,80*5, 100*5, 110*5, 115*5, 120*5, 110*5 (träningsvärk från frontsquat, trött från Cooper samt lite bakis)
OH-press: 20*10, 30*7, 40*5, 55kg*10,9,8,6 (trötta triceps)
Hantelrodd: 17,5*10, 40*12,12,12,12
Biceps, stång: 20*10, 30*10, 35kg*8,8,8,8,8


Hantelrodd orangutan humping 40kg x12:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE