söndag 11 oktober 2015

Wok med Daniel från Styrkelabbet

Jogg 10min *12kmh (jag sparar på adenosinet genom att undvika hastigheter på 15-20 km/h)
Mark 20*10, 60*5, 80*5, 100*5,120*5 (dö), 140*5, 150*4, 150*4, 140*3 (4 rätt bra set ändå)
OH-press: 20*10, 30*5, 40*5, 50*5, 60*5, 65kg *4, 60*5, 55*8, 50*11 (bästa presserien på länge)
Biceps (stång): 20*10, 30*10, 40*10, 35*10, 30*10, 30*10


Alma på besök - så här gör vi riktiga personer av mesar (9 sek):



Toppsetet overheadpress - löjligt lätt (not)




Och här från vår mycket trevliga wokkväll i fredags (med Daniel Richter)


Supertrevlig som han är inledde han mötet med att säga "Du ser större ut i verkligheten"

:)


Men sen blev det mindre trevligt igen när jag avslöjade att jag i smyg gjort 41 reps FU-bänk fast jag inte skulle.

Och den som är superintresserad kan se hur jag har tightat till stancen i marklyft: Nu står jag gott och väl innanför det räfflade och håller greppet precis intill det oräfflade i mitten.



Annan vinkel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE