måndag 30 november 2015

130kg fyllebänk

Dagens pass. Koncentrationen på bänk och mark ger resultat:

OBS: bakisbänken 130kg var från i förrgår


Jogg 6* -16kmh
Liggande Hantelpress, rak bänk: 15*10, 20*10, 25*10
Bänkpress: 80*5, 100*5, 105*5, 110*5, 112,5*4, 115*3, 117,5*3, 115*4, 112,5*3, 110*4
Mark: 20*10, 50*8, 80*5, 110*5, 130*4 (dö), 140*3(dö), 155*4,4,4,4+hold (ganska 'lätt', men gjorde ont i en valk... hur mesig får man vara? Tredje setet var lättast, men sen sinade greppstyrkan)
Chins: 10, 7, 6 (några kan man alltid göra på vägen ut)

Very few are truly stupid or mean. Behave as if everybody is decent and you'll find common ground sooner or later. They have friends and parents too. It's typically just a failure to communicate.


I lördags (för två dagar sen), bakfull, eller snarare full... men ändå 130kg i bänkpress (kanske pga alkoholens inverkan som gav extra självförtroende). Och vilket bicepsmedley!!!

Jogg 8min sista minuterna på 15kmh
Bänk 20*15, 40*10, 60*8, 80*6, 100*4, 110*3, 115*2, 120*1, 125*1, 130*1, 120*1, 115*4, 115*3, 110*5, 110*4
Pausmark: 20*10, 50*5, 80*5, 110*5, 120*5, 130*5, 140*4, 140*4, 140*4, 140*4
Bicepscurls, sittande: 10kg *10, 12,5*10, 15*10, 17,5kg *10, 20kg*10, 22,5kg *6, 17,5kg*10, 15kg*10, 15kg*10, 15kg*10, 15kg*10, 15kg*10
Rörlighet: extra fokus på höftböjaren, rejäl genomgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE