måndag 2 november 2015

Bänk 105x9, podcastsläpp

Fortfarande tunga ben sedan Cooper+squat i förrgår. Det stoppade tian i bänk på 105kg och tyngde ned vad som skulle vara lätt mark.

Lite försenat schema pga podcastsläpp "25 minuter" och makromöte hos Nomura*.

Hoppade över löpband idag. Faktum är att jag lekte med tanken att skjuta på hela programmet till imorgon. Jag är glad nu att jag inte gjorde det.

Programmet blev väldigt kort: bänk och mark

Bänk: 20*10,40*5,40*5,60*5,70*5,80*5, 90*4, 100*1, 110*1 (kl 1245), 105kg*9, 7, 5, 100kg*7, 6
Marklyft, djupa, ganska lätta, nästan speed: 20*8, 40*5, 60*5,80*5, 100*5, 120*5 (dö), 135*5,5,5,5,5,5,5,5


Bänkpress:


*Bob Janjuahs ide

Första avsnittet av min podcast "25 minuter" finns här

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Wow. Tack Johan och tack detsamma. Du vet att jag är ett stort fan av dina bloggar sedan flera år tillbaka.

      Jag är mycket fascinerad av hjärnforskning på alla bredder och ledder. Ditt skrivande om det är kanske det mest lättsmälta, men även Ginger Campbells Brain Science Podcast fungerar.

      Radera
  2. Smart att bara köra bänk och mark. Man måste inte köra Cooperstyle varje gång.

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE