onsdag 11 november 2015

Bänk 120x4x1

Jogg: lugn, normal uppvärmning utan att slösa energi
Bänk, CNS-träning efter två mer normala pass


Jogg 7*15kmh (hann precis börja svettas)
Bänk 20*10, 40*10, 60*5, 80*5, 100*4, 110*2, 110*2, 115*2, 120*1,1,1,1, 115*2 110*2p, 110*2p
Mark: 20*10, 60*5, 90*5, 110*5, 130*2 (dö), 140*4,4,4,4,4,(4),4 (sex eller sju set?)
Squat; cleans 20*10,40*5,50*5,60*3*5, squat 20*10, 50*5, 70*5, 90*5, 110*5,5,5,5,5
Press: 20*10,40*6, 50*12,8 (bättre än inget - att säga att jag inte ska köra alls verkar funka för mig)
Chins: 12,6 (skulle inte, men gjorde ändå)


Bänkpress med förberedelse




Marklyft med förberedelse



Minnesanteckningar till Retard's Playbook

Private address: säg det rakt först. Slutsatsen direkt om 'tight' läge/situation. Sedan argumenten i takt med intresse och frågor. Ej självklart och predikande utan resonerande och få med lyssnaren. Var mjuk.

I fritt läge, snarast public address: börja med anekdot och resonemang. Linda in det, få med åhörare i narrativet innan slutsats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE