fredag 20 november 2015

Fredag: tung mark, bra bänk, experiment med vändningar+press på 70kg

Är det en fågel? Är det ett plan? Nej det är en efterbliven förvaltare i superhal funktionströja från Under Armour


Mark 165kg, extra djup
Bänk 110x6x4p, stabilt
Clean&press+biceps: 50kg, 60kg, 70kg (andra gången jag testar)



Jogg 10min intervaller 10-17 km/h
Marklyft, djupa (-5cm): 20*10,40*6,60*6,80*6,100*6, 120*5(dö), 140*5, 150*5, 160*3, 165*1
Bänkpress: 20*10,40*10,60*6, 80*5, 100*4, 110*4p, 4p, 4p, 4p, 4p, 4p
Clean & press, superset med cheatbiceps på samma vikter: 20*5 40*5 (+bic 40*10c), 50*5 (+bic 50*5c), 60*5 (+bic 60*5cheat), 70kg*5
Chins: 1x12 (skadar inte när ja ändå går förbi stången)


Bänk 110x4p




Mark 165kg



Efter passet tviungade jag i mig en 16"-pizza och fick dessa 16"-armar. Ett sammanträffande? Jag skulle inte tro det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE