torsdag 12 november 2015

Klen i huvudet, men gjorde det bästa av situationen


  • Kläder i morse (dvs mer än shorts och t-shirt)
  • Kände av hål och blåmärken på smalbenen samt valkar i händerna (ska smärta behöva vara en faktor när man tränar?)
  • Störde mig på grammatikfel på Twitter

=>Svag mentalt uppenbarligen.

Och så snackpåsen till instruktör som ropar "gott folk" och "mycket nöje" 3 ggr i minuten; och däremellan babblar som en boskapsauktionsutropare...


Dagens pass

Bänk 6*5
Mark 5*5
Clean and press 10*5 // supersettat med biceps 5*10ca


Detaljer

jogg 3+8min*15 km/h
Bänk 20*15, 40*8, 60*6, 80*5, 100*5, 110*5; 107,5kg *5, 105*5; 102,5kg *5p, 100kg*5p (extra långa stopp vid bröstet)
Marklyft: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 100*5, 120*5(dö), 142,5kg *5,5,5,5,5 (snabbt, teknikfokus)
Clean (ass to the grass)+press // superset m biceps sista 5set: 40kg*5,5,5,5,5//5,5,5,5,5
Biceps: 40kg*10,10,10,8,8 (ss med clean&press)

Tankar: Backa lite om dagsformen är sämre. Det blir inte bättre av att göra dåliga reps bara för att schemat påbjuder en viss belastning. Man kan t.o.m. vara lite nöjd att förra passet tog så bra på muskler/CNS och därför fokusera mer på teknik.

Idag innebar det att jag inte gjorde raka femmor  i bänken på 110kg utan backade för varje set, men i gengäld gjorde mycket bättre reps och pauser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE