fredag 20 november 2015

Onsdagspasset: sticking point-träning i bänken

Sticking point-bänk (pauser vid min svagaste position)

Jogg -11:10 (8min x15kmh)
Bänk 11:12-46 : 20*15, 40*10, 60*5sp, 80*5sp, 100*5sp,5sp,5sp,5sp,5sp
Press 11:49-59: 20*10, 40*5, 50*5,5,5,5,5 (endast 10 minuter för all press inkl uppvärmningsset och setvilor)
Mark 12:00-30: 50*5, 80*5, 100*5, 120*5(dö), 145kg*5,5,5,5,5
Squat 12:32-42-58: front 20*10, 40*10, 60*5, 80*5, back 80*5, 100*5, 110*5, 120*5
Biceps 13:03-12: 20*10, 30*10; 42,5*10,5,5

Bänkpress med sticking point-pauser


Anteckningar
Musk möter verkligheten som den är. "Som en vetenskapsman", som WBW uttryckte det.

Gym mer komplicerat. Hjärnan bromsar så ju mer man tror desto bättre går det. Samtidigt måste egot kontrolleras...

Välgörenhet är absolut för mottagaren; inte % av givarens kapacitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE