fredag 6 november 2015

Riktigt fyllbultspass, men ändå stabilt

Första höstpasset. Självklart full som en kastrull. Vad annars?

Det kanske inte är så nyttigt att dricka 20 enheter, varav sista whiskeyn kl 4 på morgonen och sedan gå till gymmet.

Dessutom tränade jag i funktionströja. Tänk dig det; bänkpress i hal funktionströja...

Gör som jag säger, inte som jag gör :D

Å andra sidan blir man starkare av att dricka och gymma än bara dricka.



  • Jag värmde upp på 20 km/h, Vingligt...
  • Sedan 5x5 bänkpress på 110kg, fast det blev mest stabila fyror
  • Jag ville förstås mest gå hem hela tiden, men ändå blev det 5x5 till slut i de tre viktiga basövningarna.
  • Jag fattar verkligen inte att jag faktiskt gjorde 5x5 i hatövningen knäböj också.


Jogg 1min *20km/h
Bänkpress: 20*10, 50*5,70*5,90*5,100*5, 110*5,4,4,4,4 (höll igen och undvek fulreps @10. Trots allt ska man nog undvika just 100% när CNS är ur balans)
Marklyft: 20*10, 60*5, 80*5 100*5, 120*3(dö, alkosvagt grepp), 140*5,5,5,5,5 (mjölksyra på 20kg men lättade successivt)
Knäböj: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 100*5,5,5,5,5
Chins: 10,6,5


Jogg 20 km/h (testa det full/bakis)




Bänkpress 110kg x5
'



Marklyft 140kg x5




Knäböj 100kg x5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE