söndag 1 november 2015

Snabba noteringar

Jag har inte haft tid att ens skriva ner några snabba noteringar här, så nu slänger jag bara in mina gymanteckningar som de är från själva sessionerna


29 oktober


  • "Cooper"-uppvärmning 12min
  • CNS-bänk med topp på 125kg
  • Djupa marklyft upp till 155kg (det extra djupet gjorde det omöjligt på 160kg idag, efter löpning och bänk)
  • Lätt press, tre set hög-reppare i kontrast till 10 CNS-set i bänken
  • Byggarrodd


Jogg 15,7; 3140m, 12min
Bänk 20*15,40*10,60*6,80*5,90*5, 100kg*5, 110*2, 110*2, 112.5*2, 115*2, 117.5*1, 120*1, 122.5*1, 125*1, 115*3, 110*4
Marklyft, djupa: 20*10, 50*5, 70*5, 90*5, 110*5, 130*3(dö), 150*3, 155*1, 160*0, 160*0, 150*2, 150*2
Overheadpress: 20*10, 30*5, 40*5, 52.5*13, 8, 7
Skivstångsrodd: 20*10, 40*10, 60*10, 75*10,10,8,8


31 oktober

Jogg 12 min 16,1 km/h, 3,22km. Riktigt tufft som uppvärmning
Squat 20*10,40*8,60*5, 80*5, 100*5, 110*5,5,5,5,5
Liggande Hantelpress: 17,5*10, 17,5*8, 40kg*9,6,6 (uppenbarligen trötta pressmuskler efter kombo med CNS-bänk och hög-reppare i overheadpress, så jag nöjer mig med tre set idag)
Cleans: 20*5, 40*5, 60*5, 70*5, 75*5, 80*4-, 85*1, 90*1-,1- (PB- efter Cooper och squat)
Biceps, hantelcurls: 12,5*10, 20*10,10,10,10,10


Spela fotboll eller filosofera? Fenomenologi, brain science. Vill delge nytta i blog och pod. Hjärnan utvecklad för rörelse. Rörelse och kropp ÄR tanke. Kroppen och fysisk potential är utgångspunkten - inte en abstrakt rekonstruktion i hjärnan.

TITTA på fotboll? Nytta?

Jag var på fotboll (AIK-IFK GBG), såg en ledare bli hotad bredvid mig, efter att ha lagt en massa tid ideellt på att hjälpa klubben båda gillar. Fotbollen ointressant. Trevligt med kompisar och öl.

Vältränad tjej på gymmet som rekommenderar hårbehandling: "sett film på hur det blir 30%, 70% fler hårstrån. Stort i USA. Alltså forskningen på detta!"


Funderar på att sätta upp på listan att se:

Scarface
Carlito's way


Äta syrsor
Jag träffade Qvickets VD i morse och har sedan ägnat eftermiddagen åt att äta syrsor i 4 olika former: bröd, mjöl, smoothie och pannkakor. Funderar på att hjälpa till med finansieringen om de beslutar sig för att de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE