måndag 21 december 2015

3 träningar inkl 160x10 och 165x6 samt vändningsfail


16 dec

Jogg 7min -15kmh
Frivändningar (sitt+press): 20*5, 40*5, 60*3, 70*1, 80*1, 85*1, 85*1 (missade efterpressen)
Marklyft: 100*5, 120*5(paus, dö), 140*5, 150*5, 160*10(TnG)
Bänk 20*10,40*10,60*10,80*10, 100*5p,5p,5p (ca @10 ansträngning! Och mjölksyra)
Biceps:15kg *12,12,12,12,12


Clean and press 85kg





Deadlift 160*10




18 dec

Jogg 5min -15
Bänk 100*5, 105*5, 110*5, 115*4, 110*5
Lätta cleans; dra mig ned under vikten: 20*5, 40*5, 50*5, 60*3, 70*2, 80*1
Mark: 110*5, 140*2(dö), 150*1, 165*6TnG
Biceps, stångcurls: 20*12, 30*12, 32,5*10, 32,5*10, 32,5*10, 30*10
Psoas squat


Deadlift 165*6




20 dec

Löpband: 3*2min*17kmh, 4*2m*11kmh
Bänkpress 20*15, 40*10, 50*8, 60*6, 70*5, 80*5, 90*5, 100*5, 110*3, 120*1, 125*1, 130*1, 125*1, 120*2, 115*3, 110*6
Cleans, sitt: 20*5, 40*5, 60*2, 80*1;1;1
Marklyft: 100*5, 130*3(dö), 150*3, 3, 160*1, 170*0, 150*3
Biceps, hantelcurls: 17,5*5c, 20*5c, 22,5*5c, 25*5c 27,5*3c, 25*4c, 22,5*5, 20*8, 17,5*12


Bänk 130*1





Clean, miss på 60kg (försöker vara snabb in under vikten, men tappar balansen)





Clean 80kg (här gick det bättre, men ser fortfarande långsamt ut)



Ludvig är Anakin i ep 3, jag är obi wan (eller yoda). Vill gott, men som härskare: "någon borde och varför inte jag?"

Bra eller dåligt: på gymmet tar jag inte besluten förrän jag måste, dvs jag kör "bara en till" tills det de facto inte går - eller jag nått målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE