måndag 14 december 2015

Årsbästa i bänk: 135kg

Det var knappast planerat och det var heller inte så att jag kände mig i extra god form, men det blev ett spontant årsbästa i toppen på dagens bänkpyramid i alla fall.

Sen följde jag upp det med ganska bra reppande på 115, 110 och 105kg

I marklyft var jag totalt utpumpad efter bänken. 150kg *3 gjorde ont i händerna och var bara segt och asjobbigt.

Just när jag skulle ge upp tänkte jag att jag kunde testa ett set TnG på 150. Det räcker ju med att man får upp vikten en gång så kan man stå som en jojo sen utan att det egentligen är så ansträngande. Det blev en tolva (med lite mer kvar i tanken)




Jogg 10min: 2min *11,17,11,17,11
Bänk: 20*20, 50*10, 70*5, 90*5, 100*3, 110*3, 120*1, 130*1, 135*1, 125*1, 120*3, 115*6, 110*7, 105*8
Mark 20*10, 60*5, 90*5, 120*5(dö), 140*2(dö), 150*3 (svag, opeppad, ont i fingrarna), 150*12 TnG (orkade inte, vågade inte köra på riktigt så crossfittade lite)
Biceps 20*10,25*10,30*10, 35*10, 40*10, 45*5, 40*8, 35*10, 30*10
Psoasstretch



Och Ronja fick ett köttben av Patricia:




Anteckningar:
Undvik ordet "sen". Skjut upp/undan på allvar eller gör NU.

Modern men omodern när tog ut pengar. Wifog, app, ...

4 kommentarer:

  1. Det går framåt i träningen, ser jag. Intressant med t'n'g-marklyften. Det är alltså så fusk-Aron gör det. :)

    Det hade varit kul att se dig köra sittvändningar, alltså, "riktiga" frivändningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog släna in några riktiga innan jul så ska du få se hur min hemsnickrade teknik ser ut

      Radera
    2. Tills dess kan du ju kolla på den här: mitt första försök till sittisar på 70kg https://youtu.be/2Pb-YuBvP94

      Radera
    3. Inga problem, ju. Bara att rabbla tyngdlyftningsmantrat: "Nära, snabbt, djupt." :)

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE