tisdag 8 december 2015

Bänk 132,5kg på ren vilja och resten av passet också

Jag hoppade över uppvärmningen idag, vilket kanske inte var så smart för jag fick lite ont i ryggen i bänkpressen. Jag kände mig dessutom svag från start och fick kämpa mig in i övningen och passet.

Eftersom jag körde 5x5 senast tänkte jag köra pyramid idag i bänken. Trodde jag... nu när jag kollade gjorde jag en pyramid senast också. Sagt och gjort med en toppning på 132,5kg (132,8).


Vägen dit var långt från självklar. T.ex. kändes 100kg alldeles för tungt, för att inte tala om 125kg. Nåja, med en hel klass runtomkring som väntade på att få gå in på gruppgymnastiken kunde jag inte misslyckas. Lyssna noga så hör du småpratet runtomkring, blandat med mitt Mowgli-morrande.

Bänk: 45*10, 45*10, 50*5, 60*5, 70*5, 80*5, 90*5, 100*5, 110*2, 120*1, 125*1 (kl 11:44), 132,8*1, 120*2, 115*3, 110*5, 105*7 (kl 12:03)

krampade ryggen, eventuellt pga ingen löpning innan. Kunde knappt plocka småvikter från golvet först, men det tog sig för varje set.

Mark: 20*10, 40*5, 60*5, 80*5, 110*5, 130*5, 140*5, 150*5, 150*5 (minskar antal set nu för att toppa formen - var dessutom riktigt svag idag, inte minst i greppet efter bänken)

-kl 12:42

Biceps, stång (12:47): 20kg*15, 30kg*15, 12, 10, 8, 6, 9cheat
Chins: 1*8 (när jag ändå går förbi...; fast jag fattar inte att det går att göra en strikt 8:a efter att ha pumpat ur biceps fullständigt på bara 30kg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE