lördag 5 december 2015

High i marklyft, godkänd bänk efteråt

Sammanfattning:

jogg 5 min på 15 km/h
marklyft  160kg *3*5
bänkpress 110kg *5*5
Bicepscurls: 15kg *80 reps (på 8 set)





Passet i detalj:

Jogg 10min, varav 5*15kmh
Marklyft: 20*10, 60*5, 80*5, 100*5, 120*5(dö), 140*3(dö), 160*5, 5, 5
Bänkpress: 20*10, 50*5, 70*5, 90*5, 110*5,5,5,5,5 (alla set @10)
Bicepscurls, hantel, sittande: 15kg*15,12,10,8,8,10,10,7 (konstant anspänning, dvs ej 100% rörelseomfång)

Seg och ovillig men ändå mitt starkaste marklyftspass någonsin. Japp, såväl före som efter skador och operationer. Jag är ändå försiktig med att testa 1RM pga hamstringbristningen för precis ett år sedan på 1*175kg

Dock svagare i bänk efter det, men knappast oväntat. Hade planerat femmor på 115kg, men var orimligt att ens försöka med det.

Vänstergreppet svagt i bicepscurls


Och en liten kulgrej som jag här testar för första gången:

Kettlebell 32kg...


1 kommentar:

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE