onsdag 2 december 2015

Långbänk och styrkevändning på halvdag

Jag sov 8,5h inatt och var groggy när jag vaknade. Kanske kan det bli för mycket... Jag har annars sovit 8h per natt, regelbundet som en metronom de senaste månaderna.

Inte nog med översömnen, det var kallt ute och sen var vattnet avstängt när jag skulle göra mitt gymdagskaffe.

Det var därför en ganska spak liten Syding som släpade sig till Wellness strax efter 11.

Ganska snart insåg jag att jag var tvungen att göra dagen till en slags "vilodag" och körde bara annorlunda och roliga saker, t.ex.:

Snurre Sprätt: 20km/h på löpband, men inte så länge
Långbänk: dvs AMRAP x100kg bänk
Vändningar: PB på 92,5kg samt 6x5 på ca 80%
Bicepsmedley: 10:or på halvtungt. Undrar om jag borde köra mer pumpiga 15-reppare istället för att nåt ska hända. Ingen gillar ju en kille med bara 16"-armar


Bänkpress



Jogg 8min 10-20km/h
Bänkpress: 20*10,40*10,60*10,80*10, 100*12(-), 8, 6, 4
Mark: 20*10, 50*5+5powercleans
Powercleans: 60*5, 70*5, 80*1; 92,5*1-; 92,5*1; 72,5*5,5,5,5,5
Biceps, stång: 20*10, 30*10, 35*10; 37,5*10; 37,5*10, 35*10, 32,5*10, 30*10
Supersettat med säteslyft 25,25,25,25,25



Vändning 92,5kg




Daniel kanske vill låna ljudeffekter till sin podcast om träning?

1 kommentar:

  1. Som det ser ut nu så kommer vi inte ha några ljudeffekter mellan olika avsnitt i podden, men jag vet i alla fall vart jag ska hämta dem...

    Cliffhanger med bänken!

    SvaraRadera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE