onsdag 30 december 2015

Sista passet för i år - ny giv nästa år

Jag kommer förändra mitt sätt att dokumentera träningen helt 2016. Jag får se vad det blir av Stor Och Grofv då. kanske försvinner den helt, kanske blir det en vecko- eller månadssajt. oavsett vilket blir det bättre kvalitet :)

Jogg 10min -15kmh
Bänk, nytt, smalare, grepp: 20x10, 40,50,60,70,80x10, 90x10, 100x5,5,5,5(1 fingers avstånd till ringen), 5 (lite space till)
Cleans: 20x5, 40x5, 50x5, 60x5, 70x3, 80x1, 90x1 (men ej press på 90)
Mark: 90x5, 110x5,120x5,130x1,140x1,150xF, 160x1, 170x0,0
Biceps: 12,5kg x6x15 (kort vila)

Mina bästa tips för allt:

Sänk trösklarna!

Just one, just one more.


Frivändning 90kg (där jag kommer fel och tvingas pausa i botten)





Bänkpress, testar lite smalare grepp så armbågarna kommer mer framåt, vilket sägs vara bra i längden


3 kommentarer:

  1. Jag kommer sakna Stor och Grofv, i så fall!

    Du bär upp t-shirten bättre än mig just nu. Jag råkade få ett långt träningsuppehåll i nov-dec, men är nu igång och har gjort sisådär 10-11 pass på 14 dagar. Väldigt lätt, men det är skönt att vara igång igen.

    Angående frivändningen så kan jag ju fortfarande ingenting om såna, men jag fick i alla fall bannor från min tränare om att jag var FÖR avslappnad i "dippen"/fångsten av stången. Så någon slags tonus, någonstans, ska man väl kanske ha.

    SvaraRadera
  2. Trist om du lägger ned. Är rätt övertygad om att vi är rätt många som följer, även om vi är färre som ger oss tillkänna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.

      Jag har inte helt släppt tanken på att fortsätta här, men jag är numera helt säker på att det måste bli något annat än en trött träningsdagbok.

      Radera

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE