söndag 13 december 2015

Två pass, mark på 170kg+, cleans på 97,5kg

175kg
miss



I torsdags tränade jag innan middagen (och ölen med Johan Carlström på Fingerprint)

Jogg 6 min -20kmh, 165bpm
Clean: 20*10, 40*5, 60*5, 70*3, 80*1, 90*1, 97,5*f, 97,5*f
Marklyft (11:10): 100*5, 130*5(dö), 150*3, 160*1, 170*1+hold
Bänkpress: 20*20, 40*10, 60*6, 80*6, 100*6, 110*5, 5, 5, 5, 5
(Halvlätt i bänk för att släppa fram potentialen till ett årsbästa. Jag kände mig f.ö. svagare än då jag körde 115*4*4 häromveckan, så jag har nått overreachingfasen)
Biceps: 10*10, 12,5*10, 15*10, 17,5*10, 20*8, 20*6, 17,5*8, 15*10, 12,5*10, 10*12

Mark 170kg


Minnesanteckningar

Förklara utifrån alkoholistteorin (totalmängd) och diabetesteorin (antalet insulinspikar) hur minskad träningsvolym gör dig starkare medan för snabbt ökad volym gör dig (tillfälligt) svagare och varför du eventuellt bör backa då.

Jag är tyvärr osäker på hur lätta ens 5x5, 8x4 och liknande ska kännas för att man ska gå framåt på allvar.


På fredag morgon kl 07:00 insåg jag att jag låg hemma på hallmattan med skorna på och hunden bredvid. Tuff utgång med andra ord. Jag tror att jag var hemma redan vid 3, men vet förstås inte.



Det här blev min frukost när jag till slut gick upp och ut med hunden:

olivolja



På lördag var det dags för träning igen

Bra lägstanivå i bänk på 130kg
Missade vändningarna på 97,5kg
Missade sen försöket på 175kg mark, men det var ganska bra
Skulle sen göra en etta på 160 kg... gjorde så och den var riktigt seg och tung, men jag tänkte att två går nog i alla fall... vilket blev en sjua när jag insåg hur lätt det var med TnG-utförande


Bänk 130kg



Noteringar:

Motivation: Det är därför du är här; Bara en till, inte rekursivitetsfelslutet

Dagen efter dagen efter är jobbigaste att träna. Viljestyrka saknas. När man fortfarande är full går allt på ren dumhet. Som att vara ung.

Även vätskebrist; det är svårt att komma i balans på bara en dag efter en riktig "böjare".

Jogg 10min (7*15), 177bpm
Bänkpress 20*20,40*10,60*8,80*6, 100*5, 110*3, 120*2, 125*1, 130*1, 120*2, 112,5*5, 110*5
Cleans: 20*8, 40*5, 60*5, 70*3, 80*1, 97,5*f, 97,5*f
Marklyft: 97,5*5, 120*5, 140*3(dö), 150*3, 160*1, 175*0, 160*7 (TnG), 150*5 (strikta igen), 150*5 (slutar där för att inte bomba sönder mig inför eventuell maxning innan nyår)
Biceps, stång: 20*15, 25*15, 30*10, 32,5*10, 35*10(c), 37,5*5, 35*5, 32,5*5, 30*5, 27,5*5, 25*10



Missad clean


Slow motion:



Jag vilar dagen före och dagen efter varje pass, men jag tränar alltid varannan dag, oavsett fest och fylla.

Så full att alla kinesiska drakar grät

Noterar att jag alltid är "extra" nöjd:

-om tränat bakfull för då har jag det gjort innan jag börjar må dåligt och kan vila ifatt

-när tränat dagen efter dagen efter för då är det två dagar till nästa gång och jag kommer vara superfräsch.


Tankar om anställningsintervju 1994:

"Gillar du stockholm?"

Vad skulle du själv fråga?
Vad skulle du svara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE