söndag 6 december 2015

Video galore... och nytt PB i styrkevändning

Jag trodde det skulle bli ett mellanpass och tänkte att jag lika gärna kunde "slösa bort" det på lite vändningar i början..., men så blev det ett bra pass med pausmark och 130kg bänkpyramid i alla fall.

Intervaller 20kmh
Styrkevändning, rekord 95kg
Pausmark, djupa 4*5 på 140-150kg
Bänkpyramid: 130kg

Jag har hittat en bra rytm med bänk/mark varje pass, 3 1/2 pass per vecka, tunga raka femmor minst 1/v, varvat med variationer som pausreps eller pyramider t.ex.

Jogg 10 min 10-20kmh
Clean, djupa 20*5, 50*5, 70*5, 80*1, 95*1-, 95*1
Pausmark, djupa: 95*5p, 110*5p, 120*5p, 130*5p(dö), 140*5p, 145*5p, 150*5p, 150*5p
Bänkpress:20*10,20*10,40*10, 60*10, 80*5, 100*5, 110*3, 120*1, 125*1, 130*1, 120*1, 110*5, 105*8


Clean 95.3kg (nytt PB)




Paused deadlifts 150x5p




The jump in slo mo



jump, still





Bänkpyramid 130kg






Failed power clean slo mo





vs. power clean in slo mo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE