torsdag 10 november 2016

Nytt PB i marklyft (därefter vila pga opererad fot)

I måndags, 7 november, opererade jag foten. Det gör att jag har en ofrivillig paus i träningen och lever med foten i högläge. Det är lite komplicerat men ganska bra för rörligheten :D

Sedan senast har jag hunnit med att ta nytt PB i marklyft på 182,5 kg. Jag gjorde det dessutom med tumlås, vilket känns stort efter så liten tid med tekniken.

Nu blir fokus på att komma tillbaka efter operationen och då ska jag försöka hålla mig till det här målet som jag satte för ungefär en månad sedan:

Medellång sikt (17 februari 2017, dvs 3 månader och tio dagar efter fotoperationen)
Bänkpress 127,5kg 4x4, 142,5kg x1 (nytt PB)
Marklyft (ingen aning hur foten mår då egentligen) : 170kg x5 reps (tillbaka på dagens nivå)

*****************************************

Träningen sedan 27 oktober:

28 okt
Extremt trött, stel, ovillig, hade ont i magen hela dagen igår

Crosstrain 10 min L40, 180W
Bänk 20*10,10,10, 40*8,8, 60*6,6, 80*4, 100*3,3, 110*3,3,3 (lite ont i höger pectoralis)
Benpress 80*10,10, 130*10,10, 180*10,10,10,10,10
Kl 12:00
Biceps 12,5*10; 17,5*10, 20*10,10,10,10,10
Kl 12:26
Chins 5,5,5,5,5
Kl 12:36
Mage: 1*100 ssu
Kl 12:39
Mobility: psoas, ljumskar, squat
Kl 12:49

30 okt kl 05
Crosstrain 5min, L36
Bänk 20*10, 20*10, 40*10, 60*5, 60*5, 80*5, 90*5, 100*4, 110*3, 115*3, 120*2, 115*3, 110*3, 100*4
Mark 20,40,60,80,100,120,140*0
Chins 5,5,5,5,5
Mage: 1*100 su/ssu
Klar Kl 0632

1 nov
Ct 10 min L32
Mark 20*10,40*8,60*5,80*4, 100*3, 120*3, 140*2, 160*1, 182,5*1 (hook grip)
Hantelpress, liggande: 25*10, 30*8, 35*6, 40*6, 45*3, 42,5*5, 40*6, 37,5*6, 37,5*6
Chins: 5,5,5,5,5
Mage:15,15,20,25,25=100
Kl 12:54

3 nov
Crosstrainer 10 min L33
Bänk 20*10,40*8,60*6,80*5,100*3,110*3, 120*2, 130*2, 115*6, 110*5, 100*9
Marklyft 20*10h, 40*6h, 60*5h, 80*5h, 100*5h, 120*5h, 140*3mix, 170*1mix, 185*0 hook, 150*5mix, 150*5mix, 150*5mix
Kl 13:01
Chins 5,5,5,5,5mut,10
Mage 100su/ssu + 25bl
Mob: squat, bred squat, psoas, ljumskar, hamstring
13:40

4 nov
Crosstrainer 12min L35
Bänk 100*4, 112,5*4p,4p,4p,4p, 100*4p
Leg ext: 41,5*15, 49,5*15, 58,5*15, 67,5*15, 76,5*15
Leg curl 22,5*15, 31,5*15, 40,5*15
Bicepscurls 12,5*15, 17,5*10,10,10
Mage 1*100 su

Crash guide 101: Debt, leverage, ipo, m&a, cov lite loans, delinq, buybacks, insider buying, GAAP divergence "GAAP-gap", market internals divergence, loss-making companies IPO share.

Zika pathway: catalyzing/guiding/tweaking protein that is blocking an enzyme promoting neuronal cell growth
Medellín, vollbaccia bacteria crowding out Zika. First attempt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardio är begränsad till 3-4h hundpromenad om dagen samt 15 minuter på löpbandet varannan dag.

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 44 år, 90kg, 183cm, 140kg bänkpress, 180kg (och 5x170), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen nedan är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE