onsdag 24 januari 2018

7-10 ton bänk per pass, 28-40 ton per vecka rekas av JE

Idag körde jag första ordinarie passet sedan 4 januari. Förra veckan lade jag tre pass på att värma upp kroppen samt göra Wildenstams overheadpressutmaning (jag gjorde 45 reps på 27,5kg vilket är ca 30% av min kroppsvikt på 88,5kg).

Jag råkade lyssna på Styrkelabbets intervju med Josef Eriksson under passet och hörde honom säga något om att lyfta 45 ton i arbetsseten bänkpress per vecka (och ännu mycket mer under andra perioder om jag hörde rätt).

Formeln var 200*1RM vikt per vecka. För mig är det 200*142,5=28,5 ton per vecka. Min numera standardvolym är ca 60*100+25*120+25*120+40*115=16,5 ton samt några ströset uppvärmning på 90-100 kg som kan anses ge några ton träning till, men säg att jag ligger på ca 20 ton/vecka. DET ÄR ALLDELES FÖR LITE alltså.

Framöver kommer jag därför sträva efter att nå 28 ton/vecka i mina arbetsset (vilka börjar räknas från 100kg=71%)

BÄNK: 5 ton
Bänk, uppvärmning ca 14:03: 20,40,60,80*5 (hmm, kanske kan de sista 0,4t räknas till hälften)
Bänk, arbetsset (2,9t): 110*5, 115*4, 120*3(c), 125*1, 130*1 (14:31), 132,5*1, 125*1, 120*2, 115*3(14:44), 110*4
Bänk (+JE-volym, inspirerad av podden; 1,9t): 100*8 (14:51), 100*6(14:54), 100*5 (kl 14:57)
***************
Lats 61*12, 68*12, 75*8, 82*8, 75*10
Rodd 76,5*8, 76,5*8, 85,5*8, 85,5*8 (kl 15:29)
Biceps, hantel: 17,5*10, 20*7, 20*6, 20*6, 17,5*8, 17,5*8, chin-up 6x
***************
Löpning 2,03km 14-15 km/h (9min)
Meditation i squat: 3 min "Lost Girls"
Mage: 50 liggande säteslyft
Rörlighet: squat, skräddare, split (10min), hamstrings
Handstående: 2x (kl 16:24)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"