onsdag 17 januari 2018

Comeback efter Sri Lanka

Det blev inte så mycket tränat under mina tio dagar i Sri Lanka. Tvärtom blev det ganska mycket alkohol - minst någon öl i stort sett varje dag.

Innan dess hann jag i alla fall sätta 3-4 veckor med 40 arbetsset bänkpress i veckan, och nu ska jag börja med det igen.

Den här veckan blir emellertid en komma-igång-vecka så jag inte skadar mig i onödan. Så här minimalt blev första passet (idag):

Bänk 20*15, 40*12, 60*10, 80*8, 100*5, 5, 5, 5, 5
Lats 58kg, 67kg, 76kg, 76kg, 76kg
Rodd 76kg *8, 8, 8
Overhead press 27,5kg: 1*30 (jag hörde Philip för sent för att börja med OHP-testet på 30% av BW. Nästa gång tar jag 40x)
Biceps, hantel: 17.5*8,8,8
Löpning: 1.01km <15kmh
Stretch: squat, skräddare, axlar mm
Meditation: 3 min
Mage: 50 situps
Handstående: tre st uppspark med minihävningar

Nu börjar jag med kreatin också. Om en vecka (eller två) räknar jag med att köra mer normala vikter och antal set.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"