söndag 18 februari 2018

7 ton, fast snarare 8, bänkpress

Spelet måste inte vara över riktigt än

En finanstanke: Även om kollapsen för den omvända volatilitetsfonden, XIV, är ett tecken på en trendvändning för de finansiella marknaderna så kan det mycket väl finnas ett all time high kvar i börsen. Så såg nämligen mönstret ut efter att Bear Stearns bostadsobligationsfonder gick omkull våren 2007.

Tyvärr var bänkpressen upptagen idag, men kanske är det ändå bra med någon liten variation. Det går snabbare att pressa i en maskin eftersom man slipper flytta vikter. Dessutom är det lättare att ta i mer. Jag toppade med två tvåor på 137,3kg och samlade totalt ihop 70 arbetsreps.

Det känns faktiskt riktigt bra i pecsen nu.

Dagens (söndag 18/2) 7-tonsbänk
Kl 14:05

Bänkmaskin: 20*12, 40*8, 60*6
Bänkmaskin, 70 arbetsreps: 80*5, 100*5, 110*4, 121,5*3, 125,6*3, 130,5*5, 137,3*2, 137,3*2, 130,5*3, 126*4, 121,5*4 (40x), 117*5, 112,5*5 (50x), 108*5, 103,5*5(60x), 103,5*5, 103,5*5(70x) kl 14:43
Lats: 67,5*12, 76,5*8, 85,5*6, 76,5*8, 76,5*8 (14:54)
Rodd: 76,5*8, 85,5*8, 94,5*8, 94,5*8 (15:06)
Biceps: 12,5*6, 15*6, 17,5*6, 20*6, 22,5*5, 20*6, 20*6, 17,5*8, 17,5*6
Kl 15:21
Löpning 5min, 15kmh, 1,25km
Stretch split 10 min + meditation
Mage 50x kl 15:45
Handstående: 1-2min

Kl 15:49

7-tonsbänk
Den 24 januari i år började jag med 7-tonsbänken. Det känns som jag hållit på mycket längre än en knapp månad. Min plan är nog att hålla på i 1-2 månader till och därefter starta någon slags toppningsfas, kanske mha BOOGIE eller SHEIKO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"