onsdag 21 februari 2018

7-tonsbänk: 100kg *70 (lite högre repsantal på ca 70%)

Om att träna kall eller uppvärmd...

Styrkelabbet pratar om detta idag, onsdag 21 februari. Lustigt att jag tänkte på precis samma sak igår då den ovanliga kylan gjorde att det tog tre arbetsset på 100kg i bänken inann jag var normalt varm och smidig.

Träning 20 februari: 7-tonsbänk och 5*marklyft

Bänk 20,40,60,80*5,
Bänk 100*4,6,6,8,7,7,6 (44x), 6(50x), 7(57x), 7(64x), 6(70x)
Kl 14:47 (ca 30 min)
Det tog några set på 100kg att bli varm

Lats 67,5*8,8, 76,5*8, 85,5*8 (13:59)
Rodd 85,5*8, 8, 10 (15:06)
Marklyft 20*10, 50*5, 80*5, 110*5, 132,5*5(15:24)
Biceps 15*8, 17,5*8, 20*8, 22,5*6, 20*8, 20*5, 17,5*8 (15:45)
Mage 60x (15:48)
Löpning 15 kmh, 1,05km
Meditation: några minuter
Rörlighet split, skräddare, säte, höftböjare, axlar, squat
Handstående: 1 min

4 quick tips to slow down
1) do less, cut things out of your to do lists
2) unplug
3) build in something that's slow in your day, meditation, e.g
4) see the right people, ...or animals

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"