lördag 10 februari 2018

7-tonsbänk är på gränsen men jag tror det börjar ge något

Torsdagspasset, dvs dagen efter onsdagspasset. Onsdagar är PEAK och torsdagar är BREDD i 7-tonsbänk, aka 200x1RM

Det ÄR ganska slitigt att köra två dagar i rad med de här volymerna, men jag känner åtminstone att jag får ta i ordentligt.

Jag hoppas det här ska ge en plattform att studsa upp ifrån. Jag är trots allt lite förvånad att jag inte sjunkit djupare av den plötligt höjda volymen arbetsset med 50% ca.

Bänk 14:15
Bänk 65 reps: 80*8, 100*4, 105*4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4 (14:43), 4, 3 (14:49), 3 (14:52), 3 -(14:55 = 40 min)
Marklyft 20*8, 40*6, 70*5, 100*5, 120*5, 120*5 (15:20)
Lats 88,5*8, 8, 8 (15:32)
Rodd: 40*10, 8, 8(15:44)
Biceps: 22,5*7, 20*8, 20*6, 17,5*8(15:53)
Mage 50x (15:55)
Löpning 15,2kmh, 1,07km
Meditation i split
Rörlighet: split, skräddare, squat
Handstående: 1:05
Kl 16:12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"