måndag 12 februari 2018

Fest och topprestation hör inte ihop: dagens 7-tonsbänk

Dagens 7-tonsbänk efter festexcesserna i helgen var riktigt seg, särskilt på toppvikterna. Jag tror det saknades signalsubstanser i hjärnan för att aktivera musklerna på rätt sätt.

Bänk
20*15,40*12,60*8
Bänk 80*6, 100*5, 110*4, 115*2, 120*1, 125*1, 120*1, 115*2, 110*3, 107,5*3, 105*4, 102,5*5, 100*5, 100*4, 100*5, 100*4, 100*4, 100*4
Kl 15:04
Marklyft 20*10, 50*5, 80*5, 100*5, 130*5 (15:23)
Lats 76,5*12, 85,5*10, 85,5*8 (15:34)
Rodd, hantel: 40kg *8, 8, 8 (15:45)
Biceps 20kg *10, 8, 7
Löpning 16,2kmh
Stretch split 5min + meditation
Mage 50x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"