söndag 4 februari 2018

Platåbrytaren i bänkpress

7-tonsbänken kanske fungerar trots allt. Målet är "150 innan 50", alltså 150kg innan jag fyller 50.

Jag var nästan toppstark igen sedan jag började med 7-tonsbänken. Kanske har jag jobbat mig igenom svackan som 50% högre volym orsakade.

Dagens pass innehöll 59 reps bänk på 100-130kg (ok då, en femma på 80kg också som kanske inte ska räknas)

Bänkpress: (80*5), 100*4, 110*4, 120*2, 125*1, 130*1, 127,5*1, 125*1, 122,5*1, 120*2, 115*3, 115*2, 110*4, 110*4, 107,5*4 (39x), 107,5*4(43x), 105*5(48x), 100*6(54x), 100*5(59x)
Kl 15:10
Chin Ups, lats: 10, 8, 7, 6, 5 (15:23)
Pull Ups, biceps: 5, 4, 5 (15:29, svårt få till handledsvänligt grepp)
Biceps, kabel: 43*12, 56.5*10, 63*8(15:36)
Mage: 50x blandat
Löpning: ->17 kmh, 1,05km
Rörlighet: squat (1-2 min), split (5min)
Meditation: 1-2 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"