måndag 5 februari 2018

Slitigt med 7-tonsbänk två dagar i rad: 5 feb 2018

Jag hoppas att det som känns slitsamt med 7-tonsbänk två dagar i rad också är det som ska ge mig en ny nivå i bänken.

Vartannat pass bänk har en topp och vartannat har mer samlad bredd. Igår var det en topp (på 130 kg) och idag mer bredd (i stort sett 100-105kg i alla set, men jag tvingades fuska in 18 reps på lägre vikter för att få ihop anständig totalvolym [64 reps på ca100kg])

Bänk: 20*12, 40*10, 60*8
80*6, 100*7, 105*5, 105*5, 105*5, 105*4, 105*4, 102,5*4, 102,5*4, 100*4, 100*4, 97,5*4, 95*3, 90*5
Marklyft: 40*5, 70*5, 100*5, 130*3, 120*5
Lats 68*12, 75*10, 82*8
Rodd 85,5*11, 10, 9
Biceps, hantel: 20kg*10, 8, 7 (15:41)
Löpning 4:30, till 17kmh, 1,05km
Meditation 1-3 min
Mage 50x
Rörlighet: split 5min, skräddare
15:58

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"