måndag 26 februari 2018

Tung fylla och tung bänk hänger ofta ihop

I söndags blev det för tungt att köra eftersom jag inte sov alls på lördagen.

Pyramidsjutonsbänken kördes därför idag:

Bänk 80*5, 100*4, 110*3, 120*2, 125*1, 130*1, 125*1, 120*2, 115*3, 110*4, 107,5*5, 107,5*4, 105*4 (39x), 105*5(44x), 105*4(49x), 102,5*5(54x), 102,5*5(59x), 102,5*5(64x)
Kl 15:01 ca

Mark: 20*10, 50*5, 80*5, 110*5, 135*5 (15:25)
Lats 40*12, 67*8, 76*8, 85*8, 76*8
Rodd 76*12, 85*8, 94.5*8 (15:46)
Biceps, hantel: 17,5*8, 20*8, 22,5*6, 20*8, 17,5*10 (15:56)
Mage 50x
Löpning 1km 15kmh

Resource companies: Buy best producers that are literally in liquidation. For commodities that will be in use (otherwise done without)

Ja, massor med toppsignaler på börsen. Fler och fler. En av de sista är optimism, divergens, vol complex. Leaders losing momentum. But... Tesla and Amazon still going, and faith in Trump tax cuts.

Wisdom:
Hur långt ett snöre
Gör tvärtom
Gör bara en (till)
Be a quitter (and starter)
Practice makes awful
Never rise early

Superpowers:
Metacognition
Commonplacing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"