lördag 10 mars 2018

7-tonsbänken har gjort mig till en ballong under vatten. Idag: 3-talsbänk

SOM EN BALLONG
7-tonsbänken verkar fungera. Jag känner mig både större och starkare, som en spänd fjäder eller en ballong under vatten med stor potential bara den släpps upp.


7 mars: pyramidbänk 7 ton
Bänk 20, 40, 60
Bänk 80*5, 100*4, 110*3, 120*2, 125*1, 130*1, 135*1, 130*1, 125*1, 120*2 (=21x), 110*6, 110*6, 110*6(=39x), 110*5(44x), 100*10(54x), 100*9(63x)
Hängande: 1min
Chinups (explosiva lats) 5, 5, 5, 5, 5
Pullups (biceps) 5, 5, 5, 5, 5
YOGA FOR DUDES-onsdag

8 mars: bredbänk 7 ton, 115kg *18*3 bänkpressBänk 80*4, 100*4, 115*3 (14:19), 3, 3, 3, 3 (:29), 3, 3, 3 (:35 fuktig i pannan), 3, 3(:40) = 10x3*115
Bänk 115kg *3(:42), 3(:44), 3(:47), 3(:49), 3(:52), 3(:55), 3(:59), 3(15:03) => 18*3*115. 81%*54x
Marklyft 20*10, 50*5, 80*5, 110*5, 142,5*5
Lats 67*8, 76*8, 85*8, 94.5*6 (15:40)
Rodd 76*8, 85*8, 94.5*8 (15:45)
Biceps, hantel: 17,5*5, 20*5, 22.5*5, 25*4, 22.5*5, 22.5*6, 22.5*5, 20*8, 20*6
Löpning 1,05km, -17kmh
Mage 50x
Meditation ..
Stretch Split 5 min

Fiat money, asset prices, stock prices only have a network value, No intrinsic value. They fscilitatw transactions and fuel entrepreneurial exuberance and other risk taking.

Resources used to make you feel good. No resources lost when prices fall. Yet, network turns to notwork and resource utilization drops. // Feel Good=wealth. Rest is roundabout.

A WHEN question, not IF. Uranium will go from 25 to 60.

Philip K Dick (Philip Always make me think of sheep and Dick)

Hur mycket ska du foka på lycka, på perspektiv? Allt och inget. Snöre!

Alla pratar om:
1.1 degree rotational stacking of graphene => superconducting. Antyder att supraledning är något helt annat än vi trott.

Who are you Up against? What needs to change, who so you need to win over? THAT answers how much work and what kind to out in. What is your advantage and how do you press it?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"