onsdag 14 mars 2018

Bredbänk 105kg *9*7

13 mars

Bredbänk kallar jag det när jag kör lite högre repsantal och utan att gå upp till en toppvikt. Idag chansade jag på att 105kg skulle vara rimligt för 7-reppare. Nio stycken blev det, så totalt 63 reps på 105kg. Det känns som en riktigt bra bas tillsammans med en pyramidtopp häromdagen på 137,5kg.

Kroppsvikten ligger på 88,5kg (mätt på eftermiddagen efter gym och mat)

Lätt, många, strikt. Nio raka sjuor på 75%. 25 minuter.
Bänk 20*12, 40*8, 60*6, 80*6, 105*7(14:14), 7(:17), 7(:20), 7(:23), 7(:26), 7(:29), 7(:32), 7(:36), 7(:39)

Lats 67*5, 76*5, 85*5, 94*5, 85*5, 76*5, 76*5 (14:51)
Rodd: 76*7, 85*7, 94*7, 103*7, 7 (15:01)
Marklyft 20*8, 50*5, 80*5, 120*5, 145*3 (tuuuungt) - verkar ha hittat min nuvarande kapacitet. Kl 15:20.
Biceps, hantel: 17.5*8, 20*8, 22.5*8, 20*8, 20*8
Mage: 50x (15:36)
Löpning -15kmh 1,04km
Rörlighet: split+squat (15:51)

Kurzweil, Taleb, Diamandis, Larry Ellison. how do you become future proof? Anti-fragile. Have you been surprised, changed your mind. Religious?

Är du religiös? Har det ändrats över tid?

Seems too complex for a single neuron? Just give it a single name. Like AirBnB.
Neuron: I'm predicting a need to fire, so I'm getting prepared.
Computronium. Same brain structure in whole neocortex and all animals. More or less. Transform entire universe.

Language att the speed of sight. Speed reading a myth.
Believing and feeling is seeing
Imbue perspective in others. Delight and healthy.

Enjoy the entire Spectrum of reality. Quantity x Quality. Quality = perspective. Perspective=survival. Art, sports, science... Predictions. Movement.
New clean website, PERSPECTIVE.

If you know too much about a single thing, you know nothing
If you know about too many things you know nothing about anything.
Iterate between both.


2018-03-13 innan träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"