söndag 4 mars 2018

Overreach-effekterna avtar. Ut ur svackan!

Jag har glömt uppdatera här de senaste passen.

Sammanfattningsvis har jag tagit mig ur svackan 7-tonsbänken gav upphov till. Nu har jag en grym bas att bygga från. Där 40 reps per pass var mycket förut är nu minst 60 resp relativt enkelt.

Senaste veckan: 135*1 i en pyramid, fail på 137,5 i en pyramid, 5*110+11*112,5 på ett "brett" pass. Jag tror allt är träningshighs, alltså forever. Undrar vad som krävs i förberedelse för att ta nytt PB på 145 nu.

4 mars:

Bänk 14:10: 20*8, 40*5, 60*5, 80*4, 110*2, 120*1, 130*1(14:25), 137,5*FAIL, 100*13, 12, 10, 10, 8, 7 (15:03)
Rodd: 76*10, 85*8, 94*8, 103,5*5, 94,5*6, 85,5*10(15:16)
Biceps, hantel: 17,5*8, 20*8, 22,5*6, 20*6, 17,5*8(15:28)
Handstående på morgonpromenaden
Mage: 50x
Rörlighet: split (15:50)

Rör dig, promenad, fysisk hälsa, hjärnhälsa, solljus, natur, nya upplevelser.

Learning, fail, try, fear, laughing, surprise, social

Snöre: Habit vs novelty

Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå. Allt hänger ihop. Kan börja i vilken ände som helst. Men måste lyfta alla. Snöret igen. Både och. Sömn, träning, sammanhang/mening, mat, uppmärksamhet,

Hjärnvask, NRK

Barn sover 1-1.5h mindre än på 50-60-talet= deprimerade

Gå till jobbet om är nere, men inte djupt, kliniskt deprimerad.

30-talet ingen sjukskriven mer än några dagar.

Oxytocin: get a dog, a partner
Dopamin
Serotonin

Snöre: wisdom of crowds, madness of crowds, group think. Decide alone as if advising a friend.

FAILING is succeeding in trying

Dog: exercise, Sun, Nature, company
Exercise: Brain, Body, food, sleep, company
Sleep: food, energy, exercise
Learning/teaching:



2 mars

Atlanta Fed gdp now
Ted: brain exercise

Bänk (långfinger, 64x 110-112,5kg) 20*18, 50*10, 80*8, 110*4(13:58), 4, 4, 4, 4, 112.5*4(14:11), 4, 4, 4, 4 (set #10), 4, 4(14:30), 4(14:34), 4(14:38), 4(14:42), 4(14:46)
Mark 20,50,80,110,140*5
Lats 68*12, 75*10, 82*10, 82*8, 82*8, 82*8, 82*8(15:41)
Biceps, hantel: 17,5kg *10, 20kg*8, 17.5kg*8(15:48)
Löpning: -17kmh, 1,08km
Stretch: split, skräddare
Mage: 50x kl 16:04


Gold swap, UK, 1925. Gold receivable on GBP account. NY Fed pretending to have Gold. Varför gör CB så? De tjänar ränta på att låna ut guld till guldgruvor som säljer guld forward mot framtida produktion.

Vem dumpar guld varje morgon? Vem bryr sig inte om priset? Är det CB som manipulerar eller något annat?

UK int expense highest ever despite lowest IR ever.

@Ronstoeferle: in gold we trust

Rick Rule: transaktionsvalutan bör vara store of value också. Skulder måste skrivas av eller debaseras.

Silver moves later than gold but more violently. Silver EQUITIES are more scarce than silver

Money, assets, goods. Mining and energy best to own going forward. Gold to pick up momentum when Fed steps in again on -15%.


28 feb

Bänk
80*6, 100*4, 110*3, 120*1, 125*1 (13:44), 130*1(13:48), 135*1(13:53), 130*1(13:59), 125*1(14:02), 120*2(14:06), 120*2(14:09), 120*2(14:12=25x), 120*2(14:15), 120*2(14:18), 120*2(14:20=31x), 120*2(14:23=33x), 115kg*3(14:26=36x), 115*3(14:28=39x), 115*3(14:31=42x), 110*4(14:34=46x), 110*(14:37=50x), 110*4(14:40=54x), 110*4(14:43=58x), 110*4(14:46=62x), 110*4(14:49=66x)

Chins 5x
Lats 75*8, 82*8, 82*8, 88.5*6 (15:07)

Tryck rymdkrog för att vara enbärssprit
Press space bar to begin

Task specific adequate arousal.

Börja bredda greppet igen? Nu lillfinger, gå över till ring och sedan lång?

Imaginary Lats Syndrome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"