måndag 2 april 2018

SEXPYRAMIDEN SOM HJÄLPER

28 mars: inga anteckningar från gymmet, men körde styrka som vanligt. Bänk. På kvällen var det yoga (Jin Yoga, fachsiastretchyoga)

29 mars: minns ej om jag tränade

30 mars: inga anteckningar från gymmet

2 april, idag, anteckningar:

SEXPYRAMIDEN SOM HJÄLPER

Idag testade jag en lite annorlunda variant: en pyramid med enbart sexor. Tanken var att inte köra enstaka tunga lyft, inte ens på toppen, men att ändå utmana mig tills jag hittade dagens maxansträngning.

Bänk 68 reps på 100+ ca: 80*6, 100*4, 102.5*6, 105*6, 107.5*6, 110*6, 107.5*6, 105*6, 102.5*6, 100*8 (60x), 100*8 = 68reps. Kl 14:50
Lats 67*6, 76*6, 85*6, 94.5*5, 85*6, 76.5*6
Rodd: 76*10, 85*10, 76*10 (kl 15:05)
Biceps (2x):  15*10, 20*5, 20*5, 15*10
Mage 50x
Löpning 1,07km -15kmh
Stretch split, squat, skräddare 15:33

Från vad jag lyssnade på:

Topping process
Utilities outperformance
David Rosenberg
Julian Brigden

Vix=22; No fear? Really? Buy US energy, oil, gold, banks (people prioriterar gas tank and rate payments)

Lower liquidity coming
Avoid tech, cyclicals

Podcasts: The power of incentives: gym, food, weight, work, investments, science

Kausalitet: de som dricker lite alkohol är annorlunda än de som har tendens att dricka mycket.

Are you trapped in a local minimum?

More false discoveries of elements than there are elements.



Bias, irrational tendency, flaw, cognitive asymmetry, inclination,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"