tisdag 29 maj 2018

Boogie 3:1 (117.5kg*10*2)

Måndag 28 maj, BB 3:1

Bänk 75*5p, 90*4p, 105*3p, kl 14:21 117.5p*2,2,2,2,2,2,2,2,2,2 (kl 14:45)
Lats 67*12, 76*12, 85*8 (14:53)
Rodd, cybex eagle: 76*10, 85*8, 94.5*8(15:01)
Hantelflys: 12.5kg *12, 12, 12, 12 (15:13, för lätt)
Bicepscurls, hantlar: 17.5*12, 20*8, 20*6, 17.5*10, 17.5*8 (kl 15:26)
Mage: 50x (15:29)
Löpning: 1km, -15 kmh (15:36)

fredag 25 maj 2018

BÄNKPRESS BOOGIE 2:3

BÄNKPRESS BOOGIE 2:3

Oväntat svag idag. Lyckades inte ens göra föreskrivna reps, utan missade en 125*2 med paus vid bröstet (samt failade den innan)

Bänk (4*2+4*2) 20*10, 40*8, 60*6, 82.5*5p, 97.5*4p, 112.5*3p, 125*2p, 2(p),2p-, -X-, 118*2p, 2p, 2p, 2p (14:05)
Hantelflys 5*10: 12.5kg *10, 10, 10, 10, 10 (14:19)
Chins: 10, 8, 7, 7, 5, 6 (14:37)
Mage: 50+50 (14:40)

onsdag 23 maj 2018

BOOGIE 2:2

Onsdag 23 maj 2018

BÄNKPRESS BOOGIE vecka 2, dag 2

Bänk, kl 13:19: 20*16, 40*8, 60*8, 75*5p, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p, 2p, 2p, 2p (13:45)

French press (vanlig skivstång, armbågar vid öronen, extra strikt, extra lätt): 20kg *10, 10, 10, 10, 10 (13:56)

Biceps, EZ: 17*15, 27*12, 37*12, 37*12, 42*8, 42*8, 42*8, 42*8

Mage: 50+50 (14:30)
Löpning: 1.05km, -16kmh (14:40)

Hygiene hypothesis vs Old Friends hypo. Don't get the same infections as before. Worms, e.g. Different bacteria...

måndag 21 maj 2018

BOOGIE 2:1

BOOGIE 2:1
-kändes ännu lättare än förra veckan (antagligen pga den låga volymen. dessutom missade jag extrapasset i söndags pga för mycket festande och för lite sömn)

Bänk (8*2): 75*5p, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p (kl10:52), 2p, 2p (:57), 2p (11:00), 2p (:02), 2p (:04), 2p (:07), 2p (11:10 -- 18 minuter)
Flys (4*10): 12.5kg *10, 10, 10, 10 (för lätt)
Biceps, hantlar 17.5kg *15, 12, 8, 8, 8, 8 (11:36)
Mage: 70x

Varför jag inte målar naglarna. Jag är inte fåfäng. Om jag ska göra "obekväma saker" för att bryta homeostas så ska det vara saker jag vill och har nytta av. Komma naken till en intervju är också obekvämt och inte heller det något jag vill.

Jim Rickards: forecasting 6 months, Raven, Bayesian, AI, Watson tech, 200m Twitter feeds. Actually already used it for correctly forecasting Brexit, Fed hikes and Trump win.

fredag 18 maj 2018

Bänkpress Boogie 1:3 för 142,5kg

Fredag 18 maj, BB 1:3

Bänk 20*10, 40*10, 60*8, 75*5p, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p, 117.5*2p, 125*1p, 125*1p, 117.5*2p, 117.5*2p (13:45)
Flys: 12.5kg *8, 8, 8, 8, 8 (13:59)
Bicepscurls, hantlar: 12.5*12, 15*12, 17.5*10, 20*6 (14:08)
Mage: 50x (14:10)

onsdag 16 maj 2018

BÄNKPRESS BOOGIE 1:2 för 142,5kg

BÄNKPRESS BOOGIE 1:2
16 maj

Bänk kl 13:55, 20*12, 40*8, 60*6, 75*5, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p, 2p, 2p, 2p (14:19)
French press 4*10: 7,5*10, 17,5*10, 27,5*10 (lite smärta i höger armbågsfäste), 27,5*10, 27,5*10, 27,5*10 (14:37)
Hamstring 30kg*20, 40*20, 50*15
Lats: 67.5*15, 67.5*15, 67.5*15 (14:55)
Bicepscurls, hantlar: 17.5kg*12, 10, 8 (15:04)
Mage: 1*50 (15:07)

måndag 14 maj 2018

Boogie 1:1 för 142,5kg

BÄNKPRESS BOOGIE 14 maj pass 1:1, baserat på 142,5kg 1RM

Bänk 20*12, 40*10, 60*8, 75*5p, 90*4p, 105*3p, (14:20) 117.5*2p, 2p, 2p, 2p, 2p, 2p (14:35)

Flys 15kg *8, 8, 8, 8 (14:49)

Squat 20*10, 40*10, 60*10 (krampkänning i övre inre hamstern)

Benspark 40kg*20, 50kg*20, 58.5*15, 67.5*12 (kl 15:09)

Hamster 40kg*15, 50kg*15

Rodd 49*15, 67*15, 76*12, 76*12, 85*12 (15:29)

Mage 50x benlyftscrunch, 50x situps (15:34)

söndag 13 maj 2018

BÄNKPRESS BOOGIE startade idag

Jag har gjort om Styrkelabbets BB 3-dagars till ett 4-dagars genom att dubbla dag 1 i varje vecka. Jag kör alltså dag 1, dag 2, dag 3, dag1 (igen). Dessutom tjuvstartade jag med ett extrapass idag som jag kallar 0 (och också var ett dag 1-pass)

BÄNKPRESS BOOGIE pass 0, baserat på 142,5kg 1RM

Bänk 20*12, 40*10, 60*8, kl 13:56 75*5p, 90*4p(14:00), 105*3p(14:03), (14:07) 117.5*2p, 2p, 2p, 2p, 2p, 2p (14:22)
Flys: 12,5kg *10, 10, 10, 10 (14:40, obs skulle varit 4*8 men jag kom ihåg fel)
Lats: 67.5+4.5 *8, 76.5+4.5 *8, 85.5+4.5 *8, 94.5+2.3 *8 (14:51)
Benspark: 30*12, 40*12, 50*12, 58*12, 67.5*12, 67.5*12, 67.5*12 (15:05)
Biceps: 17.5*12, 20*12, 20*8, 20*8, 20*8, 20*6 (15:23)
Mage 50+30
Löpning 1km -16kmh, kl 15:40

lördag 12 maj 2018

7-tonsbänken har fortsatt (nästan) men nu tänkte jag växla till Bänkpress Boogie

Det är en månad sedan jag uppdaterade SOG-bloggen, men jag har fortsatt harva på med högvolymträning i bänken. De senaste tre bänkpassen har sett ut så här:

Snart ska jag gå över till att antingen använda Styrkelabbets BB eller en egen variant med lite högre volym -- alternativt hoppas att Daniel skriver ihop ett genomtänkt program som ÄR ett högvolyms-BB.

11 maj
​Bänk 80*5, 90*5, 100*5, 110*5
Bänk, arbetsset kl 12:12, 120*4, 120*4, 120*4, 120*4, 120*3, 120*3, 120*2 (12:36=44x), 100*10 (12:40=54x)
Lats 67*10, 76*10, 85*10
Bicepscurls, hantlar (mycket kort vila): 15*12, 17.5*6, 20*5, 17.5*6, 15*8 (12:56)
Mage 50x (12:58)

9 maj
Bänk, uppvärmning 20*18, 40*12, 60*8
Bänk, mellan: 80*6, 100*5, 110*5
Bänk, arbetsset kl 13:53: 115*4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 3, 3, 2 (kl 14:29=40reps)
Bänk, avslutning: 100kg *8
Lats: 67.5*10, 76.5*10, 85.5*10, 94.5*6 (cheat)
Bicepscurls, hantlar: 15*8, 17.5*8, 20*8, 20*6, 20*5, 17.5*10, 17.5*8 (kl 15:10)
Mage: 50x (15:12)

7 maj
Bänk 80*6, 100*5, 110*3, 120*2, 125*2, 130*1, 132.5*1, 135*1-, 110*3, 110*5 (29x), 110*5(34x), 110*5(39x), 110*5(44x), 110*4 (48x kl 15:57)
Lats: 67.5*8, 76.5*8, 85.5*8, 94.5*6
Rodd: 76.5*10, 85.5*10, 94.5*10 (kl 15:17)
Bicepscurls, hantlar: 12.5*8, 15*8, 17.5*8, 20*6, 22.5*5, 20*8, 17.5*10, 17.5*10 (15:33)
Mage 80x (15:35)
Löpning: 1km -16kmh

4 maj
Bänk 13 arbetsset, 80*8, 100*7, 105*5, 110*5, 115*5, 112,5*5 (35x), 110*5, 107,5*5, 105*5(50x), 105*5, 105*5(60x), 102,5*5, 100*5(70x, kl 14:54)
Lats kl 14:59, 67.5*10, 76.5*10, 85.5*8, 85.5*8 (15:07)
Hamstrings: 8 arbetsset, 5-10 reps, runt 40-60kg (kl 15:22)
Rodd, maskin: 76.5*12, 85.5*8, 94.5*8 (15:27)
Biceps, hantlar: 12*5, 15*5, 17.5*5, 20*5, 22.5*5, 20*8, 20*6, 20*6, 20*6, 20*6 (kl 15:48)
Mage: 50x (15:51), 25 (sneda)
Handstående: 3 set, klar 15:59 ca.




Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"