lördag 12 maj 2018

7-tonsbänken har fortsatt (nästan) men nu tänkte jag växla till Bänkpress Boogie

Det är en månad sedan jag uppdaterade SOG-bloggen, men jag har fortsatt harva på med högvolymträning i bänken. De senaste tre bänkpassen har sett ut så här:

Snart ska jag gå över till att antingen använda Styrkelabbets BB eller en egen variant med lite högre volym -- alternativt hoppas att Daniel skriver ihop ett genomtänkt program som ÄR ett högvolyms-BB.

11 maj
​Bänk 80*5, 90*5, 100*5, 110*5
Bänk, arbetsset kl 12:12, 120*4, 120*4, 120*4, 120*4, 120*3, 120*3, 120*2 (12:36=44x), 100*10 (12:40=54x)
Lats 67*10, 76*10, 85*10
Bicepscurls, hantlar (mycket kort vila): 15*12, 17.5*6, 20*5, 17.5*6, 15*8 (12:56)
Mage 50x (12:58)

9 maj
Bänk, uppvärmning 20*18, 40*12, 60*8
Bänk, mellan: 80*6, 100*5, 110*5
Bänk, arbetsset kl 13:53: 115*4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4, 3, 3, 2 (kl 14:29=40reps)
Bänk, avslutning: 100kg *8
Lats: 67.5*10, 76.5*10, 85.5*10, 94.5*6 (cheat)
Bicepscurls, hantlar: 15*8, 17.5*8, 20*8, 20*6, 20*5, 17.5*10, 17.5*8 (kl 15:10)
Mage: 50x (15:12)

7 maj
Bänk 80*6, 100*5, 110*3, 120*2, 125*2, 130*1, 132.5*1, 135*1-, 110*3, 110*5 (29x), 110*5(34x), 110*5(39x), 110*5(44x), 110*4 (48x kl 15:57)
Lats: 67.5*8, 76.5*8, 85.5*8, 94.5*6
Rodd: 76.5*10, 85.5*10, 94.5*10 (kl 15:17)
Bicepscurls, hantlar: 12.5*8, 15*8, 17.5*8, 20*6, 22.5*5, 20*8, 17.5*10, 17.5*10 (15:33)
Mage 80x (15:35)
Löpning: 1km -16kmh

4 maj
Bänk 13 arbetsset, 80*8, 100*7, 105*5, 110*5, 115*5, 112,5*5 (35x), 110*5, 107,5*5, 105*5(50x), 105*5, 105*5(60x), 102,5*5, 100*5(70x, kl 14:54)
Lats kl 14:59, 67.5*10, 76.5*10, 85.5*8, 85.5*8 (15:07)
Hamstrings: 8 arbetsset, 5-10 reps, runt 40-60kg (kl 15:22)
Rodd, maskin: 76.5*12, 85.5*8, 94.5*8 (15:27)
Biceps, hantlar: 12*5, 15*5, 17.5*5, 20*5, 22.5*5, 20*8, 20*6, 20*6, 20*6, 20*6 (kl 15:48)
Mage: 50x (15:51), 25 (sneda)
Handstående: 3 set, klar 15:59 ca.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"