måndag 21 maj 2018

BOOGIE 2:1

BOOGIE 2:1
-kändes ännu lättare än förra veckan (antagligen pga den låga volymen. dessutom missade jag extrapasset i söndags pga för mycket festande och för lite sömn)

Bänk (8*2): 75*5p, 90*4p, 105*3p, 117.5*2p (kl10:52), 2p, 2p (:57), 2p (11:00), 2p (:02), 2p (:04), 2p (:07), 2p (11:10 -- 18 minuter)
Flys (4*10): 12.5kg *10, 10, 10, 10 (för lätt)
Biceps, hantlar 17.5kg *15, 12, 8, 8, 8, 8 (11:36)
Mage: 70x

Varför jag inte målar naglarna. Jag är inte fåfäng. Om jag ska göra "obekväma saker" för att bryta homeostas så ska det vara saker jag vill och har nytta av. Komma naken till en intervju är också obekvämt och inte heller det något jag vill.

Jim Rickards: forecasting 6 months, Raven, Bayesian, AI, Watson tech, 200m Twitter feeds. Actually already used it for correctly forecasting Brexit, Fed hikes and Trump win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"