torsdag 7 juni 2018

Boogie 3:3

BB, 3:3, 4 juni

Bänkpress med stopp: 20,40,60, 75*5p, 90*4p, 105*3p, 118*2p, 118*2p, 125*2p, 125*2p, 133*1p (gjorde lite ont i vänster armbåges ovansida, utsida), 133*1p (långsam), 125*2p, 118*2p (kl 14:45)
Hantelflys: 15kg *12,12,12,12,12 (kl 15:07)
Chins: 10, 6, 5, 5, 5 (15:20)
Biceps: 17.5kg *12, 10, 8 (15:28)
Mage: 50+50 (15:32)
Löpning: 1.05km -16 kmh (kl 15:39)
Squat, skräddare: -15:42

What did Buffett write in 2007 and 1999? Also 1986 and 1996, 1970?

Book: Collusion -- Nomi Prince, central banks. Still an Epic blow off top to come? Do Tesla and FAANGs signal imminent change or years left?

CBs: No limit legally. But have done all they practically can, I guess.

Demografi, oil, rates, commodities, tight labor, wages, ... PE 2026=8.

Soros: everything has gone wrong

Implications we glean from as little as 0.3 seconds speech.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"