torsdag 7 juni 2018

Boogie 4:1, 6 juni

Boogie 6 juni

Bänkpress 20*15, 40*8, 60*6, 82.5*5p, 97.5*4p, 112.5*3p, 125*1p, 1p, 1p, 1p (14:41)
Hantelflys (3*10): 49.5*10, 58.5*10, 58.5*10, 67.5*10
Chins: X, 5, 5, 5, 5 (15:10)
Biceps, hantlar: 20kg *8, 8, 8, 8, 8 (15:25)
Mage: 50x
Löpning: 1.04km -16kmh (15:39)
Squat: -15:40

Writing, Alphabet, linearity, male dominance, goddesses disappear.

BB 4:1, Bänk 83*5, 97*4, 111*3, 125*1,1,1,1

Människans stora hjärna. Jfr makaker tex. En enda gen gör att fler hjärnstamceller bildas innan de specialiseras till neuroner. Kan ha gjort oss med mottagliga för infektioner. Kan kanske göra djur smartare.

Theranos, blood test from pin prick of blood rather than full phials, next Steve Jobs... ,
Elizabeth Holmes. Fraud. Highly unreliable tests, didn't even do tests themselves. Like Tesla. Svarta polotröjor, pratade djupare. Kommer film med Jennifer Lawrence!! Can't wait for the Tesla movie with Benedict Cumberbatch.

Cyborg proprioception limbs. We will fly. Can shake off tape from foot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Träna effektivt; minimalt för maximala resultat

Det här är en träningsblogg (men även finans, teknologi, futurism, filosofi och life hacking). Jag lyfter skivstänger varannan dag, inte alltid utan alkohol fortfarande rusande genom ådrorna. Efteråt dricker jag en liter mjölk. Inga dyra tillskott som ändå inte fungerar.

Jag kör få och enkla övningar, alltid med fria vikter. Jag tror på att träna mindre än alla andra, men smart, och på att njuta av all mat jag tycker om. Cardion varierar, men det blir några korta snabba pass på löpbandet i veckan samt några timmars hundpromenad om dagen och enstaka längre löppass utomhus i veckan

Basen i min träning är något som liknar 5x5 i knäböj, marklyft och bänkpress, men jag kompletterar med lite fler och lättare i t.ex. militärpress, dips, rodd och chin-ups.

Mina stats: 46 år, 88kg, 183cm, 142,5 kg bänkpress, 187,5 kg marklyft (och 6x172.5), 155kg knäböj.

Utnyttja "Resurserna" här intill för inspiration. Själva bloggen är annars bara en träningsdagbok samt lite filosoferande om hur man blir en bättre människa.

MOTTO 1: Aldrig kötta - Work smarter, not harder
MOTTO 2: Alltid vila - Träna kort och effektivt 1%, vila 99%
MOTTO 3: Cardio valfritt - Det behövs inte för deff, men en del gillar det. Hoppa över cardio och PW om du tycker att det är tråkigt.

TOO WEIRD TO LIVE, TOO RARE TO DIE
LÅTSAS ATT DU SKA SLUTA EFTER "NÄSTA"